MSR Traffic - Zakład Systemów Sterowania Ruchem Drogowym
You need to upgrade your Flash Player

Moduł detektora indukcyjnego MTDP

Moduł detektora indukcyjnego MTDP

Moduł detektora MTDP przeznaczony jest do wykrywania obecności pojazdów znajdujących się nad pętlami indukcyjnymi umieszczonymi w nawierzchni jezdni Moduł może współpracować ze sterownikami ruchu drogowego stanowiąc ich integralną część lub być umieszczony w stacji detektorowej współpracującej ze sterownikiem dokonując detekcji dla celów rejestracji ruchu. Innymi zastosowaniami MTDP są detekcja pojazdów na parkingach, praca w układach sterowania dostępem (bariery, bramy itp.). Detektor MTDP jest modułem 4-kanałowym, co oznacza, że można do niego dołączyć 4 instalacje pętlowe, z których każda złożona jest zwykle z jednej (rzadziej z kilku połączonych razem) pętli. Moduł może współpracować z pętlami o różnej geometrii zależnej od rodzaju informacji o pojazdach jaka ma być uzyskana. MTDP pracuje w oparciu o mikrokontroler, co umożliwia osiągnięcie wysokiej czułości detekcji oraz niezawodności. Prawidłowość realizacji cyklu programowego kontrolowana jest przez wbudowany układ typu watchdog. Zarówno obwody wejściowe jak i wyjściowe modułu są odizolowane galwanicznie od układów logiki. Ponadto moduł jest wyposażony w elementy zabezpieczające przed przepięciami, które mogą powstawać w obwodach pętli na skutek wyładowań atmosferycznych. Moduł MTDP wyposażony jest w interfejs szeregowy RS232E umożliwiający pełną diagnostykę jego pracy oraz śledzenie przebiegu procesu detekcji. Detektor wykrywa i sygnalizuje uszkodzenia obwodów pętli takie jak zawarcie, przerwa w obwodzie, niewłaściwa wartość indukcyjności. Strojenie detektora odbywa się automatycznie, w czasie pracy na bieżąco dokonywanie jest śledzenie dryftów (powolnych zmian) parametrów obwodów pętli.

Moduł detektora indukcyjnego MTDP

Podstawowe dane techniczne:

  • Liczba kanałów detekcji - 4
  • Zakresy strojenia
    • I 20 - 350 µH
    • II 70 - 900 µH
    • III 150 - 2000 µH
  • Strojenie automatyczne w czasie < 0,7s
  • Realizowane nastawy czułości: 0,02% dL/L,
  • 0,05% dL/L, 0,1% dL/L, 0,4% dL/L
  • Realizowane czasy obecności (zapomnienia) - impuls 200ms, 3,5s, 4 min, 35 min
  • Czas odpowiedzi (zależny od ustawionej czułości) - 27-67 ms
  • Automatyczne śledzenie dryfów
  • Wbudowane zabezpieczenie detektora przed zablokowaniem się w przypadku detekcji pozytywnej
  • Detekcja z wykorzystaniem wbudowanego mikroprocesora
  • Izolacja galwaniczna pomiędzy obwodami pętli a układem logiki
  • Elementy nastawcze - mikroprzełączniki, zwory
  • Elementy sygnalizacyjne - diody LED
  • Wyjścia modułu
    • 4 wyjścia detekcji pojazdów
    • 1 wyjście sygnalizacji błędu
    • interfejs RS232
  • Zasilanie - +5V DC
  • Pobór prądu
    • maksymalnie 180mA
    • średnio 100mA
  • Nadzór napięcia zasilania oraz realizacji cyklu programowego
  • Wyprowadzenie dodatkowe wejście zerowania zewnętrznego
  • Standard mechaniki pakietu - Eurocard 3U 100x160x30mm (HxDxW)

pobierz specyfikację